Najlepsze powody, by korzystać ze szkoleń

Szkolenie pracowników się opłaca! Tak wynika z wielu różnych analiz, wedle których wysyłanie pracowników na kursy i szkolenia – a co za tym idzie podnoszenie ich kompetencji – bardzo dobrze wpływa na efektywność działań w firmie. To z kolei jest jednym z najważniejszych wyznaczników sukcesu przedsiębiorstwa, dlatego też nic dziwnego, że coraz więcej pracodawców decyduje się na to, by zainwestować w swojego pracownika. Do wyboru jest naprawdę dużo różnego rodzaju szkoleń: począwszy od specjalistycznych kursów, poprzez różnego rodzaju konferencje, a skończywszy na warsztatach, seminariach czy szkoleniach grupowych. Pracownik może dodatkowo podnosić wiele różnych kompetencji – zarówno miękkich, jak i twardych. To zresztą jeden z wielu powodów dla przedsiębiorców, by korzystać ze szkoleń.

Jakie są inne? 1. Wyższe kwalifikacje pracowników to wyższe zyski dla firmy. Jeśli to pracownicy są jednym z najważniejszych elementów każdej firmy to logiczne jest, że poszerzanie ich wiedzy oraz umiejętności będzie bardzo dobrze wpływać na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Pracodawca niestety nie zawsze zdaje sobie z tego sprawy, lecz dokształcanie i doszkalanie pracowników podnosi profesjonalizm firmy oraz jakość i przede wszystkim skuteczność wykonywanych zadań. Dochodzi tutaj również do zjawiska minimalizacji błędów – to często właśnie różnego rodzaju pomyłki okazują się być największym problemem, który przynosi najwięcej strat.

2. Większa lojalność oraz zaangażowanie pracowników. To bardzo ważna rzecz, z której nie wszyscy pracodawcy zdają sobie sprawę. Umożliwiając pracownikom udział w szkoleniach pokazujemy im, że ich doceniamy i że zależy nam na ich rozwoju. To pewna forma inwestycji w pracownika, który dzięki temu może odwdzięczyć się lojalnym podejściem do pracy.

Zwiększy się też jego zaangażowanie w wykonywanie codziennych zadań, jeśli będzie wiedział o tym, że jego wysiłki są doceniane. Takie działanie ze strony pracodawcy pomaga pracownikowi poczuć się integralną częścią firmy. 3. Szkolenia to dobry wizerunek firmy. To spora korzyść dla każdego przedsiębiorstwa, tym bardziej dzisiaj, gdy konkurencja jest naprawdę duża i liczy się każda, nawet najmniejsza przewaga konkurencyjna.

Wysyłanie pracowników na szkolenia czy kursy sprawia, że polepsza się wizerunek firmy jako dbającej o swojego pracownika. Na to zwraca uwagę zresztą wiele osób szukających pracy, które nie chcą spędzić kilku lat na jednym stanowisku, lecz mieć możliwość ciągłego rozwoju. 4. Większe kompetencje pracowników to możliwość rozwoju zawodowego. Wiąże się to z tym, co zostało opisane w punkcie trzecim: pracownicy chcą się rozwijać, by osiągać lepsze stanowiska, a nie będą w stanie tego robić, jeśli nie umożliwimy im poszerzenia kompetencji oraz umiejętności.

Dodatkowo, ukierunkowując pracownika w konkretnych dziedzinach – zarządzania zespołem, planowania czy rozwiązywania konfliktów – możemy niejako sami „wychować” sobie przyszłego dyrektora czy kierownika.