Kiedy wysłać pracownika na szkolenie?

Każdy przedsiębiorca ma – lub powinien mieć – na uwadze, że trudno będzie mu odnieść sukces w konkretnej dziedzinie bez właściwie przygotowanej kadry pracowniczej. W przypadku wielu biznesów to właśnie pracownicy odgrywają kluczową rolę, będąc na przykład łącznikiem między marką a klientem bądź będąc odpowiedzialnym za tworzenie produktu czy usługi. To ich umiejętności, ale też motywacji, poziomu zadowolenia czy pewności siebie zależą sukcesy naszej firmy. W związku z tym każdy biznesman musi zdawać sobie sprawę z tego, że warto wysyłać pracowników na szkolenia czy kursy doszkalające.

Wielu zadaje sobie pytanie kiedy jest na to dobry czas. Odpowiedź może być zaskakująca: zawsze. W zasadzie nieustannie jest dobry moment do tego, by podnieść umiejętności pracownika i umożliwić mu realizację swoich potrzeb zawodowych. Dotyczy to każdego pracownika w firmie – zarówno tego, który ma już sporo umiejętności i doświadczenia, jak i tego, który ma za sobą dopiero pierwsze kroki na danym stanowisku.

Każdy będzie mógł skorzystać ze szkolenia, jeśli zostało ono odpowiednio wybrane przez pracodawcę. Niestety nie każdy przedsiębiorca traktuje szkolenia i kursy jako inwestycję – wielu boi się, że jest to po prostu strata pieniędzy, podczas gdy inni boją się inwestować w pracownika, który może potem przecież odejść i wykorzystać zdobyte umiejętności u konkurencji. Prawda jest jednak taka, że szkolenia to nie tylko podnoszenie kompetencji pracownika, lecz także pokazywanie mu, że go doceniamy, umożliwiając mu dalsze samokształcenie się i samorealizację.

Szkolenia i kursy dla pracowników – dlaczego warto?

Wysyłanie pracowników na szkolenia i kursy to obopólna korzyść dla pracodawcy oraz pracownika.

Firma zyskuje przecież na tym, że cała kadra podnosi swoje umiejętności i potrafi coraz więcej. Szkolenia bardzo pozytywnie wpływają na produktywność pracowników, którzy popełniają mniej błędów i są lepiej przygotowani do ciągle zmieniających się trendów. Potrafią też wykorzystać nowe narzędzia, czym nieraz udaje się uzyskać przewagę nad innymi, konkurencyjnymi przedsiębiorstwami. Dodatkowo, udział w szkoleniach bardzo dobrze wpływa też na morale całej kadry i tworzy więź między tymi pracownikami, którzy szkolą się razem.

To bowiem dobry czas integracji, budowania wzajemnego zaufania oraz współpracy. A jakie korzyści ze szkoleń może wynieść pracownik? Dla niego to przede wszystkim sygnał, że pracodawca chce w niego inwestować – dzięki temu wzrasta poczucie doceniania, a to także przekłada się na szybszą i bardziej efektywną pracę. Wzrasta również pewność siebie pracownika, który jest lepiej przygotowany i popełnia mniej błędów. Przy okazji może on zwiększać swoje umiejętności i dalej podnosić swoje kompetencje, co w perspektywie czasu daje mu możliwość rozwoju w strukturach danego przedsiębiorstwa i awansu na lepsze, wyższe stanowisko.

Wszystko to sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców dostrzega pozytywny wpływ szkoleń i decyduje się na inwestowanie w swoją kadrę pracowniczą.